Bali

23 juli 2012 - Lovina, Indonesië

Hallo allemaal,

We zitten inmiddels lekker al 3 dagen in onze heerlijke vila, wat een luxe. We hebben onze eigen personeel. 2 meisjes, Kadek en Marini, twee schaten van meisjes. Ze proberen zo goed mogelijk engels te praten en ze kennen zelfs een paar Nederlandse uitdrukkingen en woorden zoals bijvoorbeeld 'blingbling' 'lekker bakje koffie' 'weltrusten' en ze willen er elke dag weer meer leren. Ze willen je overal mee helpen en kunnen super lekker koken. Elke dag staat er een totaal nieuw ontbijt, lunch en dinner op tafel. Normaal ben ik niet zo'n eter, maar hier eet ik echt wel mn buikje vol. WAT KUNNEN ZIJ KOKEN. Het liefst zou ik ze mee naar huis nemen, want zo krijg je het in Nederland dus bij lange na niet. Hier kan niemand meer aan tippen. Dat wordt dus geen indonesisch meer in Nederland.

We hebben al verschillende dingen gedaan zoals een marktje bezoeken, met een bootje naar de dolfijnen maar vooral veel relaxen. We zien ook al aardig bruin! :) Met dat bootje naar de dolfijnen was echt ge-wel-dig vond ik. Ik heb echt een obsessie voor dolfijnen volgens mij, ik vind het zo'n leuke beesten. Dus ik verheug me super erg op het zwemmen met ze maar dit was al een superleuk voorproefje. We werden om 6 uur vanochtend opgehaald met een vissersbootje, akelig vroeg dat was wat minder, en dan vaar je de zee op. Het schemerde in het begin nog dus dan weet je echt niet waar je moet kijken en je bent ook best benieuwd hoe die beesten op ons zouden reageren. Ik zat echt stijf van de spanning haha, ik vond het zo leuk. Toen mama ze ineens zag springen in de verte vond ik het al leuk, maar toen bleek dat ze gewoon naast onze boot zwommen was het helemaal perfect. Het waren er echt wel 50, en je kan anderhalf uur  lang met ze meevaren. Als ze dan een stukje voor je zwemmen durven ze iets meer en gaan ze springen. Die beesten kunnen dus echte salto's maken! Echt super gaaf om te zien!

Daarna gingen Loes, Twan, Brent en ik een poging doen tot ons eigen avondeten vangen, zonder succes. Het enige wat we gevangen hebben is een plastic zakje, stenen en vooral mis gegooid omdat de hengels 'kapot' waren. Stiekem bakte we er gewoon geen zak van, maar dat zeggen we niet :)

Morgen gaan we snorkelen en een tocht lopen door de jungle hier op Bali, weer iets om naar uit te kijken. We zullen weer snel een nieuw verhaal erop zetten

Xxx

1. Brigitte:
    24 juli 2012
    Hoi Jonne,

Leuk hoor om je verhaal te lezen en wat foto's te zien. Ik ga voortaan iedere dag kijken. Geniet nog lekker en oefen goed om visjes te vangen. Wie weet lukt het nog voorat je naar huis gaat. Dikke kus tante Git