Snorkelen

25 juli 2012 - Jeruzalem, Israël

Hallo allemaal,

Dit is het eerste berichtje van mij op deze blog. Gisteren zijn we gaan snorkelen met z'n allen. er was echt heel erg veel vis in de zee daar en heel erg mooi koraal. Onze gids heette Nono en die wist echt van alles wel wat dus we hebben ook nog wat geleerd en dat doe je toch niet zo vaak op vakantie. Maar er was daar ook onderwater een afgrond en als je boven de afgrond ging zwemmen had je toch wel een beetje last van hoogtevrees als je dat had. We hebben veel foto's gemaakt. Die volgen nog. Na het snorkelen zijn we met Nono een stuk door de jungle gegaan maar dat was niet zo als in Taman Negara. We hebben vooral veel apen gezien maar hij wist vooral veel over de planten. Zoals een mooi verhaal over de kokosnoten die hier ''coco'' heten. Dat gaat zo. De apen daar eren hun koning en toen er geen water en eten meer was besloot de koning te vertrekken en een gebied te zoeken met water en voedsel. De koning stierf onderweg en de apen begraafde hem maar ze konden hem niet achterlaten omdat ze zoveel van hem hielden. De koning heette trouwens Coco. Maar naar een paar dagen groeide er een kokosnootboom uit de plek waar de koning was begraven. En als je een kokosnoot uithold  zie je dan ook het gezichtje van een aap, dat was wel grappig. Het personeel was vandaag vrij dus Jonne, Loes en ik hebben lekker een omelet gekookt met een tosti.

Vandaag was een rustdag. we hebben veel baantjes getrokken maar toch vooral niet te veel gedaan. We heben net lekker Nasi Goreng gegeten en Mama heeft het leren maken.

Tot het volgende bericht

Brent

1. Oma Corrie:
    26 juli 2012
    Brent, het is puur genieten van je verslag.Ga zo door!!!!!
    Vergeet het skypen maar.
    Het duurt wel erg lang hoor.
    lieve groeten opa en oma
  2. Brent:
    Hallo Oma,
    Dankjewel voor je reactie!! Wel erg jammer dat het Skypen niet lukt. Moeten we de volgende keer maar van tevoren doen. We issen jullie wel
    xxx
    Brent
  3. Opaatje:
    Bartje,
    Weer zo'n schitterend verhaal en ............... zo goed geschreven.
    Wat een schrijvers zijn jullie !
    Een goed verhaal met prachtige volzinnen, die goed lopen.
    We zijn trots op jullie.
    Wat een ervaringen en belevenissen. Een beetje jaloers ben ik wel.
    Je Willem II kaart is binnen.
    Het doet me deugd, dat je wat geleerd hebt tijdens je vakantie.
    Op naar de volgende les.

Lieve en vooral hartelijkke groeten,

opaatje
  4. Brigitte:
    27 juli 2012
    hoi Brent, Wat leuk om ook een verhaal van jou te lezen en fijn dat het zo leuk en mooi is. Leuk verhaal van de kokosnoot, nu zal ik er voortaan anders naar kijken. Hoogtevrees onder water, dat klinkt gek maar ik geloof het meteen. Gisteren zijn we naar Roermond geweest en heeft Tim de winkel van Polo Ralf Lauren leeggeshopt (haha). We waren er om 11:00uur en kwamen tijd te kort. We hadden nog niet alles gehad toe we om 17:30 uur naar huis gingen. Echt een aanrader. Maar ja jij hebt misschien op Balie aL alles gekocht en dan nog goedkoper, we horen het allemaal nog wel. Nog veel plezier. Groetjes tante Git