Taman Negara

14 juli 2012 - Kuantan, Maleisië

Hallo allemaal,
Wij zijn inmiddels alweer op ons derde plekje aangekomen na twee dagen midden in de rimboe gezeten te hebben. Wat een ervaring, echt geweldig!
Na een taxirit van drie uur gingen we met een boot via de rivier naar onze bestemming. Deze ging dwars door de jungle dus we kregen al een goede eerste indruk. Het is echt super mooi, echt zon tarzan jungle! Met lianen enzo en superhoge bomen. Echt veel leven was er langs de rivier nog niet, alleen koeien... Typisch dat we net die beesten tegen komen aan de andere kant van de wereld ;)
We hadden twee aparte huisjes die verder niet heel veel voorstelde. Gewoon standaard maarja, wat wil je midden in de jungle? We zouden er toch niet veel zitten aangezien ons programma aardig vol zat :) ‘s avonds hadden we al meteen een night walk met een gids door de jungle op het programma staan. Zelf was ik echt doodsbang, de rest vonden er niet veel spannends aan haha. Uiteindelijk viel het echt super mee! Het was wel super donker dus de zaklampem kwamen aardig van pas, maar we liepen gewoon over panelen dus dat was voor mij al een hele opluchting. We hebben vooral reptielen en insecten gezien, yes -_- Ik had liever meer zoogdieren gezien maar meer dan een hert en een vleermuis zat er niet in. Zoals ik al zei, lieten de insecten en reptielen zich wel zien! We hebben echt super veel spinnen gezien, schorpioenen, wandelend takken (megagroot!), highways van termieten en megamieren, gekko‘s, hagedissen en zelfs een slang! Echt supergaaf om dat allemaal zomaar tegen te komen
De dag daarna ging de wekker alweer lekker vroeg want we gingen een canopy walk toch maken. Dit was een stuk hoog in de boomtoppen waar je overheen kon lopen via touwbruggen. Eerst moesten we er via een tocht over de grond naartoe. Hier was het pad wat minder dus dit was vooral klimmen en klauteren. En het was 32 graden dus was al kapot voor we aan die canopywalk begonnen. Gelukkig was die niet zo lang en intensief, maar get had wel een keimooi uitzicht!
‘S middags zijn we met een bootje naar een waterval geweest waar je kon zwemmen. Hier was het echt veel mooier omdat we steeds dieper de jungle ingingen. Toen we thuis kwamen zat echt het hele park vol met aapjes. Grote, kleine en zelfs twee baby‘tjes. Echt zo leuk om te zien. Gaan ze de hele tijd met zn alle stoeien in de bomen en op de daken van de huisjes. Allemaal bij mensen in de prullenbak en op de was zitten haha. Fotos volgen nog :) Na een lange dag zijn we toen maar een beetje enigzins optijd naar bed gegaan want vanochtend vertrok de boot om 9 uur al weer terug naar de bewoonde wereld. Toen zijn we met de taxi verder gegaan naar Kuantan, waar we nu ook zitten. Hier hebben we een super mooi resort aan zee met een wit strand, palmbomen, zon: een paar daagjes relaxen dus. Heerlijk! Hebben we ook wel verdiend vind ik, na al deze vermoeiende dagen!

We proberen er vanavond fotos bij te zetten :)