Eerste dag in Kuala Lumpur

11 juli 2012 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hallo allemaal,

Wij zijn veilig en wel aangekomen hier in Maleisië. Vanochtend zijn we om 6 uur geland. Om half 8 kwamen we bij het hotel aan maar onze kamer was nog niet klaar. Best balen, aangezien we supermoe waren en er in de stad nog helemaal niks te doen was. Dat werd dus rondjes lopen. Het is hier allemaal zooo anders als bij ons thuis. Andere mensen, andere stijlen. Heel veel kleine zaakjes in plaats van grote winkels. Die zitten nameliijk allemaal in grote warenhuizen of winkelcentra. Ook het rijden hier is echt heel raar. Ze rijden hier links dus dat was al wennen, maar de manier waarop ze rijden slaat al helemaal nergens op. Ze rijden overal maar een beetje tussendoor en het is echt een grote mierenhoop van auto's en scooters op de weg. Heel anders allemaal.

Uiteindelijk vonden we een leuk plekje om even iets te ontbijen. Heel raar want voor ons gevoel was het midden in de nacht, en daar zaten we dan aan ons broodje en eitje. Na al twee uur rond gelopen te hebben gingen dan uiteindelijk de winkels open. Daar zijn we toen maar tijd gaan doden, maar echt energie om te shoppen was er niet. Toen we dus eeeeeindelijk de sleutel van de kamer hadden zijn we meteen gaan slapen.

Na een dutje te hebben gedaan zijn we weer de stad ingegaan. Nu zijn we dus naar een van die grote warenhuizen geweest en je kijkt echt je ogen uit. Normaal bij ons zijn dat dus gewoon de V&D of de Bijenkorf, maar hier is het heel anders. Hier is het gewoon een groot gebouw van echt ziek veel etages met allemaal kleine winkels erin en ze verkopen er echt ALLES. Wel veel is nep, zo heb je hier mobiels voor 75 euro die in Nederlands 300 euro kosten haha en zo nog veel meer. Echt leuk om te zien!

Hierna zijn we naar chinatown gegaan. Dit is de chineese wijk in Kuala Lumpur. Hier is een hele grote overdekte markt. En daar is het druk! Je hebt ongeveer een pad van nog geen meter breed waar iedereen overheen moet lopen en het staat echt volgebouwd met kraampjes die allemaal hetzelfde verkopen haha. Eten, tassen, horloges, sieraden en kleren haha meer niet. Hier kun je alles ook weer spotgoedkoop kopen. Ook omdat alles nep of gestolen is maar het verschil zie je bijna niet! Daarna nog lekker een hapje gegeten in een chinees restaurantje en nu weer in ons hotel beland.

Morgen vertrekken we naar Taman Negara, waar we allemaal heel veel zin in hebben. We zullen snel weer iets laten weten :)